Τμήμα Χορού

Στην Ιδιωτική Σχολή ΦΟΡΟΥΜ προσφέρεται Πρόγραμμα Χορού ενταγμένο στο Αθλητικό Τμήμα της Σχολής. Για να ενταχθεί κάποιος στο τμήμα αυτό θα πρέπει να περάσει επιτυχώς τόσο τις Εισαγωγικές Εξετάσεις της Σχολής, όσο και τις ακροάσεις χορού. Τα παιδιά τα οποία συμμετέχουν στο τμήμα αυτό, παρακολουθούν για έξι περιόδους το πρόγραμμα χορού και τις υπόλοιπες ώρες εντάσσονται στο κανονικό πρόγραμμα του σχολείου απολαμβάνοντας όλα τα πλεονεκτήματά του.

Τα βασικά μαθήματα του κλάδου, είναι τα εξής:

  • Μπαλέτο
  • Μοντέρνος Χορός
  • Σύγχρονος Χορός
  • Δημιουργική Κίνηση
  • Ιστορία χορού

Το πρόγραμμα προσφέρει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να λαμβάνουν μέρος σε Projects καθώς και σε θεματικές ενότητες σε μορφή παραστάσεων (showings, performances).

Σε συνέχεια, στις τάξεις του Λυκείου, δίδεται η ευκαιρία στα παιδιά να συμμετέχουν σε εξέταση Α Level στον χορό.

Μέσω του προγράμματος χορού, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εκπαιδεύονται τόσο τεχνικά με τη συμμετοχή τους στα μαθήματα μπαλέτου και μοντέρνου χορού, όσο και ολικά/γενικά γύρω από την εκπαίδευση μέσα από την οπτική του χορού ως τέχνη. Η συγκεκριμένη προοπτική προσφέρεται μέσα από το μάθημα Δημιουργικής Κίνησης.

Έμφαση δίνεται στη δημιουργική διαδικασία καθώς και στην ενσωμάτωση ιδεών. Πιο συγκεκριμένα, με βιωματική προσέγγιση, οι μαθητές έρχονται σε επαφή και μαθαίνουν την ιστορία του χορού, γνώση η οποία θα λειτουργήσει ως αναφορά για τη πορεία τους στην εκπαίδευση του χορού. Έχοντας ως εργαλείο μάθησης και έκφρασης το σώμα, τα παιδιά δημιουργούν, ανακαλύπτουν, εξελίσσουν και εμπλουτίζουν ιδέες. Το σώμα λειτουργεί ως κείμενο και μέσα από αυτό εξελίσσονται δυνατότητες κίνησης, μετακίνησης, ευρηματικότητας και φαντασίας καθώς και η δημιουργία πρωτότυπου κινησιολογικού λεξιλογίου ως ένα είδος γραμματισμού με σκοπό την εξέλιξη της έννοιας του αισθητικού γραμματισμού “aesthetic literacy” (Lussier 2010), όπου επιτυγχάνεται γνώση και επικοινωνία μέσω του σώματος και της γλώσσας που χρησιμοποιείται στη διαδικασία δημιουργίας του κινησιολογικού λεξιλογίου.

Συντονίστρια Προγράμματος

Μαρία Καμπέρη

H Μαρία Καμπέρη είναι χοροπαιδαγωγός και χορογράφος. Κατέχει  Μάστερ στις Επιστήμες της Αγωγής (Πανεπιστήμιο Κύπρου), Bachelor of Arts in Dance Education (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)  και Licentiate στο Αγγλικό σύστημα διδασκαλίας Χορού Μodern Theatre Dance, Imperial Society Of Teachers Of Dancing. Είναι ιδρύτρια και βασική διδάσκουσα στη Σχολή Χορού Maria Kamberis Dance Studio (www.mariakamberis.com) που βρίσκεται στη Λευκωσία. Είναι επίσης ιδρύτρια, καλλιτεχνική διευθύντρια, χορογράφος και παραγωγός  της επαγγελματικής ομάδας σύγχρονου χορού, χοροθεάτρου και έρευνας Selas Dance Company. Τα έργα-παραγωγές της ομάδας έχουν παρουσιαστεί σε Φεστιβάλ όπως Πλατφόρμα, No Body, και σε Επιστημονικά Συνέδρια όπως το CCRSM, ενώ έχει συμμετάσχει και σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα όπως το ERASMUS + 4 For Silver Safety “Kendao” 2016 στη Σλοβακία.  Έχει σχεδιάσει το πρόγραμμα Partnering and Creating the Movement το οποίο αφορά στην αλληλεπίδραση ενηλίκων και παιδιών σε σχέση με την κίνηση. Έχει δημιουργήσει το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΒΑΛΙΤΣΑ το οποίο διδάσκει στα παιδιά την Κυπριακή Παράδοση μέσα από τη δημιουργική κίνηση με συνοδεία ζωντανής μουσικής εγκεκριμένο από την Επιτροπή Θεάματος του ΥΠΠ.

Επίσης, η ίδια είναι η δημιουργός  του προγράμματος ΕΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑ μέσω του οποίου σχεδιάζει και προσφέρει βιωματικά εργαστήρια συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης και εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς, με θέμα τη δημιουργική κίνηση στο σχολείο.

Είναι η δημιουργός του Φεστιβάλ ΟΜΟΥ το οποίο πραγματοποιείται στο χωριό Όμοδος και μεταξύ άλλων ενσωματώνει προγράμματα φιλοξενίας και έρευνας γύρω από εναλλακτικούς τρόπους ενσωμάτωσης της παράδοσης μέσω των τεχνών. Είναι επιστημονικός συνεργάτης στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας στον κλάδο Χορού και διδάσκει το μάθημα Approaches  to Dance Pedagogy.

Το 2016, εκπροσώπησε το Dance Gate Cyprus στο European Dance House Network σε Λονδίνο και  Ipswich με θέμα «The lonely dance of leadership». Διετέλεσε επίσης μέλος της κριτικής επιτροπής του Dance Gate για την επιλογή έργων για το φεστιβάλ No Body (2016, 2017). Ως μέλος του Dance Gate έχει τη αρμοδιότητα για τα εκπαιδευτικά προγράμματα του οργανισμού.

Το ακαδημαϊκό της ενδιαφέρον εστιάζει στη δημιουργική κίνηση στην εκπαίδευση, στην ενσώματη μάθηση, στον αισθητικό γραμματισμό και στα προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής μάθησης και ανάπτυξης για εκπαιδευτικούς. Ερευνητικά της έργα έχουν παρουσιαστεί σε Επιστημονικά Συνέδρια, όπως στο Συνέδριο της  Παιδαγωγικής Εταιρείας Κύπρου «Αναστατώνοντας το σώμα στο σχολείο: διερευνώντας τη σχολειοποίηση της δημιουργικής κίνησης για το νηπιαγωγείο» (2018), και έχουν γίνει δημοσιεύσεις ακαδημαϊκών της συγγραμμάτων, για παράδειγμα: «Creative movement as an approach of intervention for disadvantaged  youth: The embodied self».  C.C.R.S.M.  Erasmus+ KAT Project – Social Inclusion in Music (2018). Το χορογραφικό της ενδιαφέρον, εστιάζει στην ανάπτυξη νεανικού κοινού και στους τρόπους αξιοποίησης της δημιουργικής κίνησης με σκοπό την κατανόηση του σύγχρονου χορού από θεατές νεαρής ηλικίας.

Contact Us

Drop us a quick message and we will get back to you.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search